Když jsem dnes (pro vás včera, protože článek píšu den dopředu) usedl k počítači a rozhodl se, nebo lépe řečeno byl jsem k tomu donucen kladnou odezvou čtenářů, sesmolit další část článku (zatímco se instaluje Windows na druhý počítač) , narazil jsem na problém. Tím problém je to, že jsem byl tak aktivní a vlastně všichni i všichni ostatní, že se prostě podrobnosti do mé paměti neuložily. Pokud tedy něco vynechám a zpřehážu, nezlobte se. Ale to vy stejně nebudete, protože jen málokdo z vás se ocitá tak daleko v mé minulosti. Stejně tak vynechávám jakékoli časové informace, protože vše si pamatuji +/- rok.

Éra Andarijská jednoznačně ŽvB

Minule jsme (s)končili Endorem a nakousli ŽvB. Asi bych mě začít tím, s kým vším jsem tehdy spolupracoval a jak to v tom pravěku vlastně vypadalo. Jelikož jsem byl stavitel a jako každé začínající RT i poskok na vše možné, začnu ze svého oboru. Co si tak matně pamatuju, stavěl tehdá Vašek, Daniel a já. Možná i někdo další, nedůležitý či snad i někdo důležitý a já si ho už jen nevybavuju. Jo Thomas! Mále bych na něj zapomněl, ten tomu všemu velel, stavěl ze všech nejlíp ale bohužel v té době už nebyl moc aktivní a ještě k tomu vyučoval. Ostatně jako ostatní. Tehdá vyučovali především jen členové RT. Stavby v té tobě vypadaly tak, jak většina z aktuálních hráčů viděla na letošního Apríla. Starý Londýn, Příčná, Visánek, Prasinky, kolejní a místnosti a další lokace. Prostě celoroční a každoroční apríl ale nikdo se tomu nesmál. Osobně myslím, že to bylo poněkud temné období stavebnictví, protože se nikdo stavění nevěnoval dostatečně profesionálně a vlastně v té době už ani moc aktivně. Zajímalo by mě, kdo v té době skriptoval. Já fakt nevím! Možná někdo kdo nebyl (jak jinak) moc aktivní nebo se ve hře neobjevoval.  Nejspíš nikdo a nebo se do toho naopak tak trochu montovalo více lidí. V souborech se vrtal Thomas. Nevím kdy a nevím jak, postupem času se nám podařilo situaci ve stavbách postupně napravovat. Začala se stavět nová část starého Londýna (Daniel+Já) bez jakéhokoliv konceptu a to tak,  že nijak nenavazovala na starou část starého Londýna, která ještě více postrádala jakýkoliv koncept. Není tak divu, že se nikdy nezprovoznila a už před dlouhou dobou byla nadobro odebrána ze souborů, stejně jako celý starý Londýn. Zatímco většina členů ST už postrádala jakékoliv aktivity, mě se podařilo postavit ve dvou etapách nový Londýn i s nádražím a metrem (včetně grafiky). Zde pár domů postavil i Albert a jeden (pochopitelně ten svůj) Ben. O vybavení velké části domů se postrala Amanda, která už delší dobu byla součástí netechnické části týmu.  Jeden nebo dva roky jsem dokonce vyučoval přeměňování a jinak hrál Filche. Taky se k nám nějak a někdy dostal Bynarr, který se rovněž pokoušel o stavění a tak tuším s Danielem a možná (i) s někým jiným a pochopitelně mnou, postavili nový Visánek, který je dodnes i když byl později, tuším Albertem, rozšířen. Kdy se dostal Albert do týmu netuším, protože ono to vždy probíhá tak postupně a nenápadně. Zatímco Daniel byl neaktivní a nikdy moc stavět neuměl (promiň), Thomas byl neaktivní, tak Albert byl skutečnou posilou do týmu. Bynarr vlastně byl v týmu velice krátce a nikdy se pořádně stavět nenaučil. Všichni jmenovaní aktivní stavitelé se ještě aktivněji podíleli na tvorbě a organizaci akcí, jejichž kompletní otěže jsem později přebral já, stejně jako nad stavbami a ST. Taky byla nová Příčná a s ní nová banka. Obojí má snad na svědomí Thomas (a spol). *vzpomíná na přidávání a číslování tý spousty truhel a cedulek* V tuto dobu už jsou všechny kolejní místnosti alespoň 2x předělány, stejně jako menší části hradu, ale ty se upravují stále. Albert se tuším rovněž zasadil o nové  Prasinky. Nastal čas zúročit zkušenosti s tvorbou grafiky a tak začínám grafický projekt, který by v Ultimě asi nikdo nečekal. Pokud tedy neviděl Eskymákovo auto. Tím projektem byl nový Bradavický Expres, který je z většiny sestaven z mnou vytvořené grafiky. Zbytek je původní. Skripty skrývání zdí a dveří vytvořil Alexej, který si i nějakou mou grafiku sám upravil aby to fungovalo. Kde se Alexej objevil to nevím, snad ho dotáhl Vodáček? Ha Vodáček! Nemám tu Vodáčka! Ten by dělal kdyby zjistil, že tu o něm není ani písmenko, ani řádek, ani odstaveček! Opět nevím kdy a kde se vzal, ale prostě se v týmu naskytl ale už odpočátku svého působení nám otevřel nové možnosti, o kterých se nám předtím jen zdálo a vlastně i ty, o kterých se nám ani nezdálo. To on je ta hlavní osoba, díky které je ŽvB takové jaké je (snad bezkonkurenční!). Výčet všeho co udělal by byl nejméně na samostatný článek. Je i spousta dalších staveb, které mám na svědomí, jako hráčské domy, hagridovo bouda, různé předělávky a úpravy a další. I spousta staveb, které byly zavrhnuty dříve, než byly vůbec dokončeny a tak je nikdy nespatřilo cizí oko. Je i několik staveb, které jsou sice hotové ale ještě pořád pro ně není využití. A ještě více nedokončených. A bezkonkurenčně je nejvíc těch, které jsou teprve naplánované ale není vůbec jasné jestli kdy spatří světlo světa. Jedinou stavbou, která už všechny ty roky odolává zubu času,  je Bradavický hrad. Stavba tak příšerná, zastaralá a nekoncepční. Splácaná jak vlaštovčí hnízdo a ještě každý rok minimálně stokrát upravovaná a přesto stále nevyhovující. Každopádně myslím, že především díky mě, máme kvalitní stavby, za které by se nemusel stydět žádný jiný shard a které jsou mnohdy v Ultimě nevídané a i těžko představitelné. Jako díky Vodáčkovi máme originální herní systémy. Jsme prostě borci! Ale dost bylo chvástání, protože bych se musel chvástat za všechny, o kterých tu není ani zmínka a kteří se v projektu jen mihli, nebo prostě jen nebyli dostatečně výrazní aby utkvěli v mé paměti. A nebo jsem zapomněl. Prostě za všechny, kteří se kdy podíleli na ŽvB, či stále podílejí.  Třeba o Kučířovi tu není stále ani zmínka. I když projekt od jeho zrodu vede, zůstává po všechny ty roky prakticky stále jen osobou v pozadí a vyšší mocí, která nad námi bdí. Zatímco Albert opustil tým i s pár novými lidmi, kteří se také pokoušeli stavět i dělat tu omáčku okolo, tak stavět začíná i Vodáček. Vlastně nezačíná, prostě si postaví co potřebuje a nebo chce, jako třeba Irskou vesničku. Bohužel nikdo další aktuálně moc nestaví, to jen si občas někdo z nově příchozích něco z plácá nebo s něčím vypomůže, což ale není méně důležité.

Asi se může z toho dlouhého výčtu zdát, že po některých členech RT tu nezůstalo zhola nic a jejich práce byla nahrazena lepší prací, ať již mojí či někoho jiného. Rozhodně tomu tak není, protože bez staveb na úrovni alfy (tohle slovo prakticky veškerou tu kvalitu vystihuje) by nemohla být ani beta, nebylo by na co navázat, co vylepšovat a co nahrazovat. Jejich práce je neméně důležitá, protože i po nás určitě přijde někdo, kdo nás nahradí, včetně naší práce. Bez oštěpů bychom se nedostali k lukům, bez luků k bambitkám a bez nich ani nikam dál. Prostě pokrok jako kdekoliv jinde.

Co považuji za své největší úspěchy?

Když začnu u staveb tak jednoznačně Londýn s metrem a s nádražím, Nádraží v Prasinkách

U grafiky pak Bradavický Express

Z akcí, které jsem organizoval a pochopitelně jsem nebyl jediným aktérem, tak určitě je nazapomenutelná ročenka s Rudým Půměsícem ale určitě i předloňská ročenka se skřety za “zavřenými dveřmi”.

Ze skriptů do kterých jsem taky fušoval pak zvonek

 

Co mám v plánu a co bych rád?

Jednoznačně nový hrad, jehož dokončení se však kryje s datem dokončení Vodáčkova ŽvB 2, takže by byl záhy nahrazen 3D alternativou.

Sehnat více STavbařů

 

 

Původně jsem chtěl shrnou ŽvB i Andarii v jednou článku. Skákání z role do role, v čase i z pozice do pozice by však bylo chaotické. Navíc je to už takhle dlouhé a asi i nezáživné. Informace ale bohužel bývají nezáživné a já tu nepíšu komedii ani román. Andarii si tedy dáme v dalším článku a možná tam i doplním něco, co jsem dnes zapomněl.

 

Přidávám odkazy na galerie, které stojí za shlédnutí. Více podrobných informací i hezký popis dění naleznete v zápiscích na fóru i v denících jednotlivých hráčů. 😉

http://sayers.rajce.idnes.cz/Rudy_pulmesic/

http://sayers.rajce.idnes.cz/Akce_-_Sekta/

ŽvB – Skřeti

Windows je již dvě hodiny nainstalován…

  1. Mě se to líbí…
    A ve hře je i metro? Nevíš souřadnice?

    btw. Kdybys sepsal nějakej tutoriál na dělání vlastních itemů (na mulbuilder(?))

  2. Cha! Asi si taky začnu psát takovej blog. Jenže to by ve výčtu úspěchů bylo prázdno, tak rači asi ne:D

    Btw, stavět a umět stavět jsou dvě různý věci. Stavět umí totální většina RT, jenže ti, co to umí by se dali spočítat na prstech jedný ruky a i tu nevyužijeme;)

  3. Návody technické povahy určitě časem budou, jsou v plánu. Ale na internetu je spousta alternativ takže to nemá prioritu.

    Co se týče náboru ST, článek už je hotový, jen se musí doladit.

    Ano, technická stránka stavění je jedna věc. Estetická pak ta druhá. Stejně jako každé dítě ví, že auto se ovládá volantem do toho se šlape plyn a někdy i brza. Na závody ho ale přesto nepustíme…

  4. Pche! Zakladni kamen (kytky, chodnik a silnici) Visanku jsem polozil ja! Pak tam radili Alex Cater s Bynnarem (vzpominam si ze hotel delal Cater, nejaky domky Bynnar, ty radnici s namestim? a kostel mel snad na svedomi Cater).
    A na me po vraceni se z prazdnin zbyla moje hospoda u obesence + par domu z kterych prezil uz jen jeden pac sem je pri pozdejsim rozsirovani Visanku smazal nebo nahradil.
    Alexove, Albert, Amanda, ja a zbytek “staronove” generace RT byli nasledek ukonceni alfy.
    Prestaveni a rozsireni domu ve Visanku + park s jezerem a bludiste jsem pak delal ja a obrovskou praci tam udelali Vodacek s Albertem s polickama, ohradama a spol(funny fact: nemelo se to vydavat za Visanek protoze nebyl dodelanej).
    A zapomel si na chudaka Dajanu!

  5. Na Dajánu jsme myslel tak usilovně že ji nesmím zapomenout až jsem zapoměl. 🙂 Jinak díky za upřesnění u toho visánku, vím že to tam bylo podobně komplikovaný a davový 🙂 Každopádně hlavní fakty jsem snad trefil, za chyby se omlouvám. Jak už ostatně padlo v článku.

Leave a Reply to Eskymak Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>