Inspirován blogy našich hráčů, nakrknut jejich obsahem a znuděn pátečním večerem jsem se rozhodl hodit článek na svůj hodně zaprášený blog a trochu to tu rozvířit a zaneřádit. Nikdy jsem neměl potřebu blogovat či nějak šířit svoje myšlenky a názory do světa ale občas je to asi potřeba, zejména pro naše pochopení nebo alespoň politování.

Druhy hráčů

Za ta léta co jsem ve světe Ultimy, ať už jako hráč či GM, nebo lépe řečeno člen Realizačního Týmu, jsem potkal spoustu hráčů. Většina z nich se dá hezky rozškatulkovat do několika skupin.

První skupinou jsou klasičtí hráči všech možných i nemožných, nejen online her. Jsou dobře přizpůsobiví, nedělá jim problém ovládání hry, a mnozí jsou schopni se naučit i poměrně slušné RP i když z počátku je to pro ně spíše nutné zlo. Co se týče herního dění, tak jsou spíše pro akci bez nějakého složitějšího příběhu a sami se moc dobře zabavit nedokáží, protože si neumí hrát s něčím co není naskriptované. Ve hře tráví hodně času ale nejsou tam pořád, protože hrají i jiné herní tituly.

Nevím jak nazvat další skupinu hráčů, snad bych je nazval tvůrci, protože si dokáží velice dobře vytvořit vlastní zábavu i svět mimo systémově stanovené hranice. Ve hře jsou často ale ne stále, protože mají v reálném životě dost svých vlastní tvůrčích povinností. Více než stížnosti navrhují nové možnosti. Snaží se nebýt přítěží či dokonce být nějak prospěšní ostatním. Ovládání jim nedělá problém a RP většinou díky své fantasii zvládají na hardcore úrovni, díky čemuž mají obrovské nároky na kvalitu herního dění a příběh obecně.

Mrňousy bych nazval specifickou, věkově níže položenou skupinku hráčů. Jedná se především o děti, fanoušky daného tématu (v našem případě Harryho Pottera). Z počátku bývá problém naučit je ovládání hry i RP ale to lze snadno omluvit. U hry by nejraději byli pořád ale restrikce ze strany rodičů jim to často nedovolují, takže hrají často ale ne pravidelně a chodí brzy spát. Dění musí být jednoduché, přehledné a snadno prohlédnutelné. To platí i u ovládání a tak je třeba se často vyhnout komplikovaným řešením a ovládacím prvkům. Později postoupí/klesnou do jiné skupiny.

Odpad(líci), asi tak bych nazval další skupinu. Hráči, kteří u ničeho dlouho nevydrží, často mají zkušenosti z jiných her ale z nějakého důvodu u nich nevydrželi. Téma hry je často nezajímá, chtějí prostě hrát a ideálně hned a pořád, protože mají spoustu času. Ovládání jim nedělá problém, mají dost času i zkušeností. Musí být u všeho dění ale jakékoliv složitosti je zastaví od dalšího postupu. Jsou ve hře stále, nedokáží se sami pořádně zabavit a tak si neustále na něco stěžují nebo alespoň otravují ostatní. Často mají hru jako náhražku skutečného života a tak ji furt s něčím srovnávají, uvádějí různé nesrovnalosti systému a namítají, že by to a zase tamto, mělo být tak a nebo jinak, ale hlavně ne takhle. Nic neumí pořádně, ale přesto se snaží být nápomocní, do všeho se montují, což jim většinou moc nevychází a tak jsou spíše otravní. Pravidla jsou pro ně omezující, RP přítěží a z toho plyne že i oni jsou přítěží pro ostatní hráče a RT.

 

Snad se mi povedlo alespoň trochu vystihnout rozdíly mezi jednotlivými druhy hráčů. Pokud se někdo v nějaké skupině poznal, tak jsem rád. Pochopitelně nelze zaškatulkovat každého.

 

Pokračování příště…

  1. No, druhů hráčů je mnohem víc. Nemůžeš všechny rozházen do tří kategorií a pak si třeba myslet, že já zapadám do té poslední..do odpadu…

  2. Já taky nevím kam bych se pořádně zařadila. Ve hře jsem často, ale se hrou se určitě neztotožňuji ( ikdyž je mi Kath dost podobná 😀 já sem ale asi větší mrcha 😀 )
    Ale tak co ať si mě každý zařadí sám 🙂 Jinak moc pěkně napsané Eskymáku. 😉

Leave a Reply to Eskymak Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>